Tych abstraktów pojawia się ostatnio bardzo dużo. Czy jesteś w stanie podpowiedzieć nam, czego potrzebujemy? Kolejne streszczenie! Do szeregów dołącza Coatl, najnowszy tytuł Portalu. Gra pozwoli na zbieranie punktów poprzez tworzenie smoków z kolorowych fragmentów. Brzmi i wygląda świetnie, ale czy dorównuje Azul czy Sagradzie? Przekonajmy się!

Coatl

Czas gry: 30-60 minutWydawca : PortalAge

:
8+Wiek
moim zdaniem: grany8+, nie grany8+Liczba
graczy: 1-4Mechanika
- układanie i zbieranieTematy





:
Bóstwa i tworzenie smoków
Najtańszy sposób na zakup





To






tutaj!

Zawartość pudełka

  • 150 fragmentów coatla
  • 54 karty przepowiedni
  • 3 sakiewki z zasobami
  • 15 kart świątyń
  • 12 żetonów ofiary
  • 1 Tablica zasobów/ punktacji
  • 1 znacznik pierwszego gracza
  • 4 Gracz

Wykonanie i zasady gry

Czy na serio potrzebujemy na rynku kolejnej gry abstrakcyjnej? Pomimo tego, że gier jest tam sporo, myślę, że tak. Ktoś musi w końcu zdetronizować Azula i Sagradę! Z chęcią zabrałem się za Coatl, by sprawdzić, czy podoła temu zadaniu. Wykonanie jest wspaniałe, jeszcze przed otwarciem pudełka wiedziałem, że to będzie miazga.

Została ona zapakowana w wiele elementów. Jest wiele kolorów, części wykonane z plastiku, żetony do planszy. Ale to właśnie jest plastik. Elementy nie są wykonane z żywicy jak w przypadku Azula. Również ceny obu gier są bardzo podobne. Elementy nadal bardzo mi się podobają, a jeszcze bardziej, gdy są w akcji. Układane smoki wyglądają niesamowicie i zachwycą fanów ładnych tytułów.

Coatl, podobnie jak inne abstrakcje ma bardzo bogatą kolorystykę, która może utrudniać czytanie. Jednak w przypadku wykonania nie miało to miejsca. Wszystko było dobrze widoczne, czytelne i nic się nie mieszało. Na początku trudno było się zorientować, co jest punktowane. Ale do tego wrócę później, gdyż była to kwestia źle napisanej instrukcji.

Regulamin

Coatl jest bardzo łatwy i bardzo schematyczny! Każdy z graczy na zmianę zbiera elementy, umieszcza je na swojej planszy. Zbiera również kartę i umieszcza smoka. Aby zmaksymalizować punkty, można podejmować dowolne akcje. Nie ma potrzeby wyjaśniać tego szczegółowo, gdyż zanudziłbym Was. Istotą gry jest układanie i zbieranie fragmentów smoków tak, aby bogowie byli zadowoleni.

Choć zasady są proste i przyjemne, to potrzeba kilku rozgrywek, by się do nich przyzwyczaić. Instrukcja była zawsze ze mną, więc musiałem cały czas grać w pierwszą grę. To dodało złożoności i niejednoznaczności do mojej gry. Nie rozumieliśmy połowy kart czy obrazków, ale po rozegraniu stało się to intuicyjnie jasne. Nie jest to problem z grą, ale należy na to zwrócić uwagę! Po prostu instrukcja jest fałszywa i nie można jej zmienić.

Gra przebiega bardzo sprawnie, gracze dobierają elementy, organizują i zbierają karty. Jest to bardzo przyjemna i relaksująca gra. Nie znajdziesz żadnych zakłóceń w grze, takich jak sadzenie kłód lub atakowanie. Negatywna interakcja jest wtedy, gdy gracz dobiera kolor, który uniemożliwia innej osobie wzięcie go z aktualnej puli. Nie jest to problem, gdyż możemy trzymać klocki i czekać na przybycie kolejnego, a następnie układać je jak chcemy. Nie musimy od razu dokładać płytek jak w Azul i Sagradzie.

Gra w Coatl kończy się, gdy gracz położy swojego trzeciego Smoka. Pozostali gracze doganiają się i wtedy podliczamy punkty. W trakcie gry każdemu smokowi przydzielamy karty bóstw! Dzięki nim zdobywamy punkty. Jak pewnie się domyślacie, wygrywa osoba z największą ilością punktów.

Recenzja gry Coatl

Wiemy jak gra się prezentuje, wiemy jak wyglądają zasady - jak oceniam Coatl jako całość? To dopiero na końcu! ????

Wróćmy do rozgrywki i tego, jak bardzo podobała mi się gra. Coatl jest grą łatwą, o prostych zasadach. Jednak przydługa instrukcja jest zupełnie niepotrzebna. Przy moim pierwszym playthrough było fajnie, ale nie było rewelacyjnie. Tak naprawdę nie było. Większość czasu spędziłem na czytaniu instrukcji i sprawdzaniu, czy podążam za prawidłowym ruchem. Z kolejnymi grami sprawy nieco się zmieniły. Poszło znacznie sprawniej i szybciej. Gra bardziej przypominała puzzle niż chaotyczne zbieractwo. Moje pierwsze wrażenie było takie, że nie musiałem uważać na kolory, które zbierałem. Zrozumiałam, że sednem gry są odpowiednie kombinacje, tworzenie i zbieranie na później.

Cała gra nie polega na zbieraniu losowych elementów, dodawaniu ich, czy planowaniu dla konkretnego smoka. Możesz dodawać do nich elementy, ale nie można ich później zmienić! Nie popełnij błędu i nie ułóż ich źle. Gra polega na zbieraniu i planowaniu z wyprzedzeniem. Ponieważ z ułożonych kart możemy później tworzyć kombinacje punktów, samo układanie i planowanie to świetna zabawa!

Układanie kolorowych smoków

Ale, brakuje mi negatywnej interakcji. Nie mam wystarczająco dużo miejsca na manewrowanie podczas układania i zbierania, więc ruch przeciwnika może mi naprawdę przeszkodzić. Może podnieść moje karty, może usunąć kolory, ale nie boli mnie to tak bardzo jak powinno. Fajnie by było mieć więcej kar za misplaye. Możliwe, że się czepiam, bo to gra rodzinna, co jest normalne. Jednak do tytułu logicznego jeszcze tego brakuje.

Na ogromny plus zasługuje prezentacja gry. Szata graficzna, karty, smoki i plansza są niesamowite. Jest ona niesamowita i każdy będzie pod wrażeniem. Wszystko jest dobrze zorganizowane, szczególnie jeśli mówimy o elementach smoków. Z łatwością można było je ułożyć.

Przejdźmy do ważnej części: czy warto zagrać w tę grę? Gra na początku jest łatwa do przyzwyczajenia, ale w miarę postępów staje się coraz przyjemniejsza. Gra jest świetna, gdy już poznamy zasady i sposób jej działania. Poznajemy też techniki tworzenia combosów i ich zbierania. Przez to, że jest tak duża zmienność i brak negatywnej interakcji, często nudzę się przy takich łamigłówkach. Tutaj jednak bawiłem się świetnie. Nie nudziłem się, nie czułem się jak w downtime, a długość gry była odpowiednia.

Cel gry jest dobrze wyważony i odpowiedni. Tytuł dobrze spełnia swoje zadanie, będąc grą rodzinną.

Podsumowanie "Coatl

Coatl to tytuł, który uwielbiam. To zabawny tytuł dla całej rodziny i świetne uczucie dla geeków.
Nie jest to tytuł taki jak Azul czy Sagrada, więc je porównam. Każdy sam zdecyduje, który z nich jest najlepszy.

Pros

  • Suuuper wydajność
  • Mechanika
  • Proste zasady
  • Ciekawe puzzle
  • Planowanie przyszłości

Minusy

  • Straszna instrukcja
  • Niewielka interakcja
Przydatne powiązania

Grę można nabyć tutaj w bardzo niskiej cenie!

Link do strony wydawcy

Grę znajdziecie również na Planszeo!

Ranking gier imprezowych

Dziękujemy wydawcy Portal Games za zniżkę na egzemplarz recenzencki!

To świetny pomysł! Podziel się:

  • Share on Twitter (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Facebooku (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Reddit (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Pinterest (Otwiera nowe okno)