Musimy uporządkować rozrzucone szpulki! Połączmy je z nitką i poskładajmy wszystko w całość. To jest Knit Wit. Czy to ciekawe? Brzmi ciekawie?

Knit Wit

Czas gry: 15 minut
Wydawca: Cube Factory of Ideas
Wiek: 8+
Liczba graczy: 2-8
Mechanika: Układanie szpul, zgadywanie
Tematyka Odgadywanie haseł
Pobierz najtańszą grę tutaj!

Zawartość gry

  • Podręcznik
  • 8 pętli
  • 8 klamerek
  • 4 dodatkowe guziki
  • 114 znaczników haseł, jeden "przetasowanie", znacznik
  • 8 ołówków specjalnych
  • 8 ponumerowanych szpul
  • 1 blok arkuszy odpowiedzi

Czy szpulki trzymają się razem?

Knit Wit dobrze wypada na tle innych tytułów! Pudełko jest zaprojektowane niesamowicie - naprawdę spodobało się wszystkim domownikom. Każdy element gry ma swoje miejsce, więc nic nie lata i nie robi hałasu. Wewnątrz pudełka znajdziemy klamerki, wraz z pętelkami w ośmiu różnych kolorach. Bardzo starannie przygotowany został również zeszyt z licznymi kartkami, na których będziemy zapisywać hasła i zdobyte punkty. Kartek jest naprawdę sporo, wystarczą na wiele wielu rozgrywek! ????

W zestawie znajdziemy również 114 znaczników z hasłami. Zostały one napisane w przystępny sposób, więc ich zrozumienie nie jest trudne. Każde słowo jest unikalne i inne od wszystkich pozostałych, więc każda gra będzie się różnić od pozostałych. Poziom można również trzymać za pomocą specjalnych przycisków i ołówków.

Przygotowanie do gry

(

1) Każdy gracz otrzymuje kartę odpowiedzi, ołówek oraz liczbę pętli lub szpulek podaną na początku w tabeli obok2.

. Następnie należy zdjąć ze stołu odpowiednie guziki z liczbami.
3) Następnie trzeba będzie zwrócić niewykorzystane pętle/szpulki i guziki do pudełka
4. Każdy z uczestników zapisuje na kartce swoje imię i przekreśla niewykorzystane numery na szpulkach.
5. Grę rozpoczyna gracz z najniższym numerem szpulki

Gra Knit Wit

Knit Wit ma unikalną mechanikę i ogromną regrywalność. Istnieje 114 kategorii, które po połączeniu dadzą Ci m.in.
Istnieje prawie nieskończona ilość unikalnych "haseł"
Każda gra ma trzy etapy: Odpowiadanie, Dzierganie i Punktowanie.

Pierwszy etap, Dzierganie: Każdy gracz układa pętle używając haseł z pudełka i umieszcza szpulki. Aby przejść do kolejnego etapu, każdy gracz musi pozbyć się wszystkich szpulek. Aby ułatwić grę, najlepiej zarezerwować sobie dużo miejsca. Pozwoli to na bardziej komfortową rozgrywkę. Gdy mamy już przygotowane hasła, możemy przejść do głównej, ale i najtrudniejszej części gry.

W kolejnej fazie (Odpowiadanie) każdy z graczy będzie starał się odpowiedzieć na każdy kołowrotek na swoim arkuszu. Każdy kołowrotek jest chroniony przez co najmniej jedną pętlę z hasłem. Każde hasło przypisane do szpuli musi pasować do odpowiedzi. Nie można powtarzać odpowiedzi ze swojego arkusza odpowiedzi. Liczba haseł przypisanych do każdej szpuli zwiększa trudność odpowiedzi. Jeśli gracz nie znalazł słów dla każdej szpuli lub nie ma pomysłów na hasła, może wziąć dodatkowy przycisk. Wszyscy gracze muszą przestać odpowiadać na pytania po wykorzystaniu wszystkich przycisków.

Punktowanie jest ostatnim etapem gry Knit Wit.

Każdy musi odczytać odpowiedzi na kolejne bobki. Liczba przydzielonych słów jest taka sama jak liczba punktów. Jeśli do szpulki nr 5 zostaną podane trzy hasła, gracz otrzyma 3 punkty i tak dalej. Jeśli więcej niż jedna osoba poda tę samą odpowiedź dla szpuli, każdy skreśla ją ze swojej listy. Za dodatkowe przyciski należy otrzymać dodatkowe punkty.

Aby zakwestionować odpowiedź, która nie jest do końca poprawna, gracz krzyczy "guzik i pętelka" Rozpoczyna się głosowanie, które ma na celu ustalenie, czy należą się punkty.

Osoba, która zdobędzie najwięcej punktów, wygrywa grę. W przypadku remisu zwycięzca dzieli się punktami między obu graczy.

Podsumowanie gry Knit Wit

Biorąc wszystko pod uwagę, gra sprawuje się naprawdę dobrze, co nie oznacza, że nie ma wad. Po wielu rozgrywkach, podczas fazy Answering, można napotkać problem z brakującymi odpowiedziami. Haseł jest dość dużo, więc momentami bardzo trudno jest wymyślić odpowiedź, która pasowałaby do wszystkich spinaczy. Jeśli do szpuli przypisane są aż cztery lub więcej haseł, bardzo trudno jest znaleźć ich kombinację. Poza tym jednym minusem, tytuł ten jest bardzo dobry i warto w niego zagrać. Wykonanie stoi na bardzo wysokim poziomie, a mechanika należy do tych nie wyróżniających się. Gra bardzo dobrze rozwija wyobraźnię, ale momentami może nas nieco przytłoczyć. Jest to doskonały przykład gry o prostych zasadach, a jednocześnie nie banalnej rozgrywce.

Pros

  • Wiele możliwości
  • Regresja
  • Zasady te są bardzo proste
  • Pięknie wykonane

Minusy

  • Znalezienie odpowiedzi jest trudne

Przydatne linki

Grę można kupić tutaj w bardzo niskiej cenie!

Recenzja gry Korsar

Przegląd Pentos

Dziękujemy wydawnictwu Cube Story of Ideas za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego!

To świetny pomysł! Podziel się:

  • Share on Twitter (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Facebooku (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Reddit (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Pinterest (Otwiera nowe okno)