Pierwszy Azul podbił wszystkie rynki i zdobył serca wielu graczy nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Ta gra jest doskonała i zasługuje na wysokie miejsce w rankingach Board Game Geek. Jest to pierwsze miejsce dla gry abstrakcyjnej. Pojawiło się nowe wydanie gry, które szybko pnie się w rankingach. Is Azul: Witraż z Sintry naprawdę jest tak dobry?

Azul - Witraż z Sintry

Czas gry: 30 - 45 minutWydawca
:
LacertaWiek

:
8+Liczba
gracze: 2-4Mechanika
- kolekcjoner zestawówTemat, zbieranie żetonów
- robienie witraży
Najtańszy sposób na zakup gry





tutaj!

Zawartość pudełka

  • 9 żetonów warsztatów
  • 4 plansze pałaców
  • 32 plansze kwaterunkowe
  • 4 pionki witrażowe
  • 8 markerów
  • 100 szklanych żetonów
  • Tablica wyników
  • Wieża kartonowa
  • Marker startowy
  • Torba płócienna
  • Instrukcja obsługi

Realizacja

Azul: Witraż Sinta został znakomicie wykonany, podobnie jak poprzednia wersja. Pudełko idzie w jej ślady, będąc dokładnie tej samej wielkości. W środku znajdziemy dobrze zaprojektowaną wypraskę, a w niej piękne elementy. Głównym elementem, na którym będziemy układać żetony są "okienka" - tekturowe, dwustronne. Fajnie, że nie jest to jednolita plansza - dzięki takiemu rozwiązaniu możemy je dowolnie układać, co zwiększa regrywalność gry.

Ważne są kolorowe kafelki. Zostały one wykonane nieco inaczej niż w pierwszej odsłonie Azul. Te kafelki są przezroczyste i występują w różnych kolorach. Przypominają mi one tabletki na gardło typu Strepsils. Są tak podobne do tabletek na gardło typu Strepsils, że nie rozpoznałbym, gdybym nie miał okularów. ?

Następne są kartonowe żetony warsztatowe, na których będziemy układać szklane płytki. Oznaczenia są dla osób, które mają problem z rozróżnianiem kolorów. Jest to naprawdę fajne rozwiązanie. Inny gracz może ułożyć płytki w odpowiednich miejscach, a osoba z problemem wybiera wzór.

Dodatkowe elementy to płócienny woreczek i tekturowa wieża do trzymania odrzuconego elementu, małe kostki do gry oraz szklane pionki. Wszystkie elementy wykonane są z zachowaniem najwyższych standardów.

Azul: Witraż z Sintry, dobrze wykonana i przyjemna gra, jest moim faworytem. Gra po kilkunastu rozgrywkach wygląda świetnie. Nie widać śladów zużycia czy pogorszenia jakości.

Gameplay

Rozgrywka w Azul: Stained Glass of Sintra nie należy do najtrudniejszych, ale początkujący gracze mogą mieć z nią lekkie problemy. Poziom trudności zasad jest średni, ale ilość kombinacji jest dość duża.

Każdy musi wybrać kolor, aby rozpocząć grę i przygotować swoje kartonowe szyby. Każdy musi też umieścić kostkę na planszy, a pionki dmuchawców szkła na pierwszej pozycji. Należy również przygotować kafelki na planszy głównej, które wskazują, który kolor będzie bardziej punktowany w danej turze. Cała gra będzie trwała sześć tur, każda tura trwa do momentu, aż wszystkie kafelki znikną ze stołu. W zależności od liczby graczy będzie mniej lub więcej kafli.

Stosowany będzie ruch naprzemienny. Gracz wybiera cały kolor z żetonu lub środka stołu i dokłada go do swojej szklanki. Zdobyte żetony nie mogą być rozdzielone. Muszą być umieszczone w jednym miejscu. Pozbywamy się nadmiaru płytek i naliczamy sobie punkty ujemne. Azul był grą, w której można było układać kafelki gdziekolwiek się chciało. Teraz mamy pewne ograniczenia. Gracz może położyć kafelki tylko tam, gdzie może przesunąć swój pionek z dmuchacza szkła. Nie można go przesunąć na lewą stronę podczas zbierania szkła. Musi zostać "zresetowany" i przesunięty na pierwszą pozycję. Możemy to zrobić poświęcając jedną turę na zebranie i przesunięcie go z powrotem. Jeśli chcemy zebrać cztery żółte płytki i umieścić je na drugiej szybie, a dmuchawę na trzeciej, musimy poświęcić zbieranie, aby móc się cofnąć. Dopiero po wykorzystaniu przez nas ruchu można wziąć płytki i dołożyć je, przesuwając oczywiście szklarza. Na początku może się to wydawać trudne. Można spróbować samemu, aby się o tym przekonać. ?

Punktacja

Jeśli uda nam się położyć wszystkie szkła, to nie będziemy mogli ich punktować aż do zakończenia rundy. Punktujemy szkło położone po naszej prawej stronie, jak również szkło położone tuż przed nami. Każda tura ma swój unikalny kolor, który daje dodatkowe punkty. Otrzymujemy tyle samo punktów, jeśli użyliśmy tego samego koloru do ułożenia szkła. Następnie odwracamy żeton, aby znaleźć nowe kolory. Jeśli szkło nie jest ułożone poprawnie, zostaje wyrzucone.

Gra kończy się po sześciu dużych obrotach. Po tym czasie sumujemy punkty. Grę wygrywa gracz, który ma najwięcej punktów.

Recenzja gry Azul: Witraże z Sintry

Azul: Witraże z Sintry to abstrakcyjna gra, która jest pięknie i bardzo solidnie wykonana. Wszystkie elementy wykonane starannie z dużą dbałością o szczegóły. Kolory są bardzo żywe, wszystko jest jasne i wyraźne.

Gra od początku sprawiała mi przyjemność. Po pierwszej rozgrywce czułem, że to nie dla mnie. Wróciłem do domu i przykucnąłem przy moim Azulu, który jest najważniejszą rzeczą w moim życiu.

Zostałem obdarowany Witrażem Sintry przez Lacertę i całkiem nieźle się nim bawiłem. Każdy playthrough był świetnym doświadczeniem. Dopiero znacznie później zacząłem zauważać, jak mechanika i elementy współgrają ze sobą. Poziom trudności jest idealny, a kombinowania jest sporo. Wszystko jest idealnie wyważone. Nie można mówić o wygranej czy niezbalansowanej taktyce.

Czasem trzeba się mocno zastanowić, czy bardziej opłaca się brać ze środka stołu, czy ze swoich żetonów, czy też wycofać się. Gra nie jest nudna, bo jest tyle strategii. Podoba mi się to, że musimy być świadomi tego, czego chcą nasi przeciwnicy. Choć można grać z przeciwnikami, to ja wolę się bawić i "kłuć" współgraczy.

Regrywalność

Regrywalność gry jest bardzo wysoka. Wszystko jest ułożone losowo, łącznie z kolorami punktacji, losowaniem żetonów, a nawet dystrybucją.

Podsumowanie gry Azul: Witraże z Sintry

Każdy fan abstrakcyjnych gier planszowych powinien mieć Azul: Stained Glass of Sintra. Jest to po prostu fantastyczny tytuł. Ta edycja będzie świetnym uzupełnieniem kolekcji, jeśli podobała się wam pierwsza edycja. Warto zaznaczyć, że gra może służyć jako gra startowa dla nowych graczy ze względu na rozbudowane zasady i kombinacje.

Pros

  • Świetne wykonanie
  • Mechanika
  • Regrivity
  • Istnieje wiele sposobów na połączenie
  • Interakcja między graczami

Minusy

  • Minusy? Jakie są minusy?
Przydatne linki

Grę można kupić tutaj w bardzo niskiej cenie!

Link do strony wydawcy

Recenzja gry "Sagrada

Dziękujemy wydawnictwu Lacerta za udostępnienie egzemplarza do recenzji!

To świetny pomysł! Podziel się:

  • Share on Twitter (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Facebooku (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Reddit (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Pinterest (Otwiera nowe okno)