Kingdomino pojawiało się w wielu wpisach na blogu KubaGame. Jest to jedna z moich ulubionych gier kafelkowych. Była wymieniana w różnych grach dla dzieci, a także w zestawieniu najlepszych gier rodzinnych. Doczekała się dodatku Era Gigantów, a także niezależnych dodatków Queendomino. Dziś jednak mam coś zupełnie innego. Jest to roll & writer. Znajdziecie w nim Kingdomino Duel, kolejną odsłonę serii. Czy jest równie dobra, czy gorsza od oryginału? To właśnie znajdziecie w moim wpisie.

Kingdomino Duel

Czas gry 30 minWydawca
: FoxGamesAge
:
8+Według mnie:grane7+, nie grane8+Liczba
gracze: 2Mechanika




:



Roll & Write Theme
-budowanieswojego królestwa.






Zawartość pudełka

  • Notatnik
  • 4 kostki
  • dwa ołówki

Realizacja

Kingdomino Duel, jak przystało na roll&write, zamknięty jest w małym, kompaktowym pudełku. Już na samym początku możemy zauważyć, że pudełko nie otwiera się klasycznie od góry, ale z boku, dzięki magnesom. Oryginalny wydawca (Blue Orange) już wielokrotnie korzystał z takiego rozwiązania i można je znaleźć również tutaj. Wewnątrz elementów nie znajdziecie zbyt wiele. Zeszyty, kostki, ołówki... klasyczne obracanie i rysowanie bez większych bajerów.

Trzeba jednak zaznaczyć, że zachowano styl poprzedników. Mamy piękne grafiki, ikony, a także jasną, żywą kolorystykę. Można zobaczyć królestwo, które jest jak z bajki. ?

Gameplay

Kingdomino Duel zachowuje ducha swojej klasycznej wersji, czyli naszym zadaniem będzie zbudowanie królestwa z kostek domina. Trzeba było to jakoś przenieść w stylu roll&write, więc zamiast pionków i kafelków będziemy używać kostek i ołówków.

Każdy z graczy na początku gry weźmie jeden arkusz królestwa i ołówek. To na nim będzie zapisywał swoje postępy w poszerzaniu królewskich domen. Na środku stołu każdego gracza umieszcza się również arkusz księgi magii. Dzięki temu mogą oni zapisywać swoje postępy w zdobywaniu specjalnych zdolności.

Każdy ruch polega na tym, że jeden z graczy toczy cztery kości i wybiera jedną z dostępnych opcji. Następnie drugi gracz bierze dwie kostki. Po raz kolejny wraca do gracza, który przetoczył ostatnią kość. Następnie gracze tworzą domino z dwóch kości. Następnie przenoszą te domino na swój arkusz. Zasady układania (w tym przypadku losowania) są identyczne jak w klasycznym Kingdomino. Rysujemy dowolnie zamek i wylosowane elementy pamiętając o zasadzie domina - jedna ściana musi przylegać do innego symbolu.

Po każdym losowaniu gracze zapisują na magicznej karcie wzory tarcz, które wzięli. W Kingdomino Duel nie ma terytoriów. Mamy za to tarcze. Aby zdobyć czary, zapisują je na planszy. Zdolność otrzymuje pierwsza osoba, która zdobędzie odpowiednią liczbę danej tarczy. Dotyczy to zmiany symbolu lub rozkładu kostek. Zdolności te będą dostępne tylko dla jednego gracza. Możliwość skorzystania z tych zdolności będzie dostępna tylko raz dla jednego gracza.

Celem gry jest zdobywanie punktów. Zastosowano tu podobną mechanikę jak w klasycznej odsłonie. Mnożymy liczbę terenów*liczbę znajdujących się na nich koron. To mnożymy liczbę terenów*liczbę znaków x na nich. Wygrywa gracz z największą ilością punktów.

Recenzja gry Pojedynek na królestwo

Kingdomino Duel to gra wykonana bardzo dobrze zarówno z jakości materiałów jak i z grafiki. W całej serii niczego mi tutaj nie brakuje.

Zasady gry zostały uproszczone, aby była ona bardziej przystępna dla każdego. Prościej być nie mogło. Jest to fajny sposób na dobieranie kostek i łączenie ich w domino. Otwiera to świat możliwości, jak możemy układać i tworzyć nasze domino.

Punktacja pozostała tutaj dokładnie taka sama, co jest dobrym rozwiązaniem. Wszystko jest bardzo czytelne i zwięzłe. Punkty te można kontrolować w każdym momencie gry.

Księga zaklęć to świetna funkcja. Kingdomino Duel to coś więcej niż bezmyślne rysowanie i rzucanie zaklęć. To taktyczna rozgrywka. Zaklęcia mogą dać ci znaczną przewagę. Ważne jest, aby wykorzystać dostępną magię do kierowania swoim rysunkiem. Niektóre zaklęcia mogą całkowicie zmienić przebieg gry.

Regresja

Regresywność w losowaniach jest wysoka. Kości parujemy inaczej za każdym razem, gdy spadają. Nie mamy zmiennych, które można określić podczas rozgrywki.

W Kingdomino mogą grać tylko dwie osoby. Prostym rozwiązaniem byłoby uczynienie gry bardziej przystępną dla większej liczby osób poprzez dodanie większej ilości kostek. Duch pojedynku jest wyczuwalny, zwłaszcza jeśli chodzi o dobór kostek. Losowania często są od siebie nie do odróżnienia, co szczególnie widać przy wyborze kości i zaklęć. Czy lepiej wziąć coś więcej dla siebie, czy dobrać tak, by przeciwnik nie miał jak stackować? Dylematy uważam za bardzo przydatne, co w moim przypadku jest znaczącym plusem.

Rozgrywka w Kingdomino Duel jest fajna i ciekawa, ale nie jest to moja ulubiona gra. Jak już wielokrotnie stwierdziłem we wpisach, nie lubię gier rysunkowych. Nie chcę jednak całkowicie skreślać tej gry. Mechanika, którą wykorzystuje nie jest napisana dla mnie. Gdybym miał wybierać między oryginałem a klasyczną wersją, wybrałbym tę pierwszą. Pozycja ta jest godna polecenia, jeśli lubicie rysować, a Kingdomino jest waszym ulubieńcem.

Podsumowanie Kingdomino Duel

Chociaż jest to zabawna gra, mechanika nie jest tym, co autor zamierzał. Powinieneś dać mu szansę, jeśli lubisz gry, które używają mechaniki roll-and-draw.

Pros

  • Szybka
  • Mega prosty
  • Niesamowita grafika
  • Regrivity

Minusy

  • Ogólnie brak
Sprawdź również

Link do strony wydawcy

To jest najtańszy sposób na zakup gry!

Kingdomino by FoxGames

Dziękujemy wydawcy FoxGames za udostępnienie egzemplarza recenzenckiego!

To świetny pomysł! Podziel się:

  • Share on Twitter (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Facebooku (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Reddit (Otwiera nowe okno)
  • Udostępnij na Pinterest (Otwiera nowe okno)